17 Mart 2009 Salı

BİLİM FİRMASI DUPONT, OTOMOTIVDEKİ RENK TRENDLERİNİ AÇIKLIYOR


Araç piyasasındaki renk istatistiklerini inceleyen bilim firması DuPont, otomotiv endüstrisine yönelik hazırladığı “56. DuPont Otomotiv Renk Popülerliği Raporu”nda, dünyada en çok tercih edilen renkleri coğrafi bölgeler bazında ortaya koyuyor. Rapora göre beyaz bu yıl da en çok tercih edilen renklerin başında geliyor.

200 yıllık bilim şirketi DuPont’un otomotiv birimi tarafından her yıl yayınlanan “Global Renk Popülaritesi Raporu”, otomotiv piyasasında tercih edilen renkleri inceleyerek, coğrafi bölge bazında sunuyor. Tüketicinin seçimleri doğrultusunda hazırlanan rapor, otomobildeki renk trendlerini analiz ederken, otomotiv sektörünün geleceğine yön veriyor.

DuPont Performans Boyaları, Renk Pazarlama Müdürü Karen Surcina, “siyah, beyaz ve gümüş gibi temel renkler, en çok tercih edilenler olmasına rağmen tüketiciler çeşitli renkler ve efektlerle farklılaşma arayışı içinde. Bu renkler ve efektler, tüketicilere geleneksel renk paletinden bir farklılaşma olanağı tanıyarak daha özel ve kişisel bir lüks etkisi sağlıyor.” diyor. Surcina, “siyah, beyaz ve gümüş gücünü korurken, ilginç trendlerin geliştiğini görüyoruz. Mavi ve kırmızı gibi gerçek kromatik renklerin popülerliği artıyor; dünya genelinde tüketicilerin çevreci temalar ve yaşam tarzı arayışı maviyi de popüler kılıyor.” diyerek devam ediyor.
DuPont, küresel otomotiv tasarımcılarına yeni trendleri, renk elverişliliğini ve yeni boya teknolojilerini sunmak için hazırladığı yıllık küresel renk tahmininde bu yıl “Renk Zamanı” temasını kullanıyor. Renklerin gelişiminde zaman önemli bir unsure olduğundan, tüketiciler gitgide daha kişiselleştirilmiş, belli bir ifade taşıyan tasarıma sahip, daha küçük ve yakıt tüketimi anlamında daha ekonomik araçlara odaklanıyorlar. Bu trendler de daha yaratıcı renk tasarımlarını beraberinde getiriyor. Bu yılki şov, dört temayı öne çıkarıyor: sabah, gün ortası, akşam ve gece. Sade renkleri ile sabah grubu, yüksek estetik taleplere sahip ekolojik konseptlerin gelişimine yanıt veriyor. Gün ortası renkleri araçların kişisel karakterini vurguluyor. Bunlar canlı ve iyimser renkler olarak büyüyen küçük araba pazarını oldukça yenilikçi şekilde zenginleştiriyor. Akşam grubu çok duygusal ve çok renkli efektlere ve alışılmamış gölgelere sahip orta renk yelpazesinde oldukça bireysel bir koleksiyon yaratıyor. Değişen değerler ve gelenekler çağında, uyumu düşündüren gece grubunda hayal kurmak için yeterli zaman var. İllüzyonist parıltısı ve parlaklığı ile derin, hafif boyalı, koyu renkler birinci sınıf yolversiyonları sağlıyor. Farklırenk alanları da yerlerini almaya başlıyor.. Bir parça renk ile bazı katı metalik versiyonlar, daha önce sürekli bir renk seçimi olan gümüş için modern bir alternatif sunuyor. “Yeşil” teknolojisi ve çevreciliğin farkına varılması ve kullanılması aynı zamanda bu yılki şovdaki renk trendlerini de etkiledi ve doğadaki gibi yumuşak veya suya benzer renkler getirdi. Otomotiv pazarına verilen sürekli önem, dikkati yeni renk alanlarına çekiyor. Parlak, kromatik renklere olan talebin küresel pazarlarda artması bekleniyor.