29 Aralık 2010 Çarşamba

E-ticarette yeni bir soluk...

E-ticaretin farklılaştığının farkında mısınız? Sanki her şey bir anda oldu, kafede oturan gençler birbirlerine internetten satın aldıkları ayakkabıları, pantalonları gösteriyor, kuafördeki kadın çok indirimli olarak satın aldığı laser tedaviyi anlatıyor… Trendyol, grupanya, markafoni , limango, madalion.com derken bugün 30 milyona yaklaşan internet kullanıcısı internete daha çok güvenmeye başladı. Aslında ideefixe, gittigidiyor.com, yemeksepeti.com gibi farklı ürün ve hizmetlerin yaygın kullanıldığı biliniyordu ancak ciddi bir sıçrama mevzu bahis. İnternetten alışveriş yapma alışkanlığı daha fazla yayıldı ve indirimli alışverişler özellikle revaçta. Yurtdışında “private shopping” denilen sistem Türkiye’de hareketlendi. Markaları çok özel fırsatlarla satın alma imkanı yaratan internet siteleri . Ve stok eritmeye odaklı özel butiklerin yanı sıra mağazada göremeyeceğiniz özel koleksiyonların yer aldığı butikler . Hatta mağaza açmak için yeterli yatırımı olmayan bir genç tasarımcıya internet aracılığı ile milyonlara ulaşma olanağı veren e-butikler . Geçtiğimiz günlerde Gilt’te karşımıza çıkan ve bizi oldukça şaşırtan ve eğlendiren t-bone butiği e-ticaretin ulaştığı nokta hakkında biraz daha bilgi verebilir...


Biz de geçtiğimiz aylarda trendyol.com ile tanıştık, birlikte çalışmaya başladık. Demet Mutlu’nun Harvard’ı bırakıp böyle bir girişimde bulunmasını ve hikayesini hayranlıkla dinledikten sonra işe koyulduk. Yeni nesil bir sektöre iletişim hizmeti vermek bizi heyecanlandırdı çünkü bizler içinde güzel bir öğrenim süreci. Öğrenmeyi seviyoruz.

Stratejik olarak online’ı gerçek hayatla daha fazla yakın tutmak istedik. İlk projemiz Vogue dergisiyle işbirliği içinde gerçekleşti. “Stil Sensin” projesinde kullanıcılardan “arzu nesneleri” ile fotoğraf çekip siteye yüklemelerini istedik. Seçilenlerin Vogue’de özel bir çekimle kullanılması planlandı.

Üye sayısı her geçen gün artarken, başka bir işbirliği gerçekleştirerek bir ünlünün butiklerden seçilecek ürünleri taşımasını hayal ettik. Bir de fayda yaratalım dedik. Ayşe Arman’ın Yarım Kalan Hayatlar projesini en baştan beri takip ediyoruz. Hemen aradık, o da çok sıcak baktı. Trendyol.com’u anlattık, ürünleri seçtik, bizim için “askı” olacağı günü belirledik. Fotoğraflar Tamer Yılmaz’dan, styling Hakan Öztürk’ten. Çok renkli, eğlenceli bir çekim ile 18 “look” trendyol.com için hazırlandı. Ayşe Arman Stil Butik bir Cuma günü ‘kapılarını’ açtı ve 2 gün gibi bir sürede yüzlerce ürün satılmasına olanak sağladı.

Bugün 200’e yakın çalışan sayısı ile trendyol.com hızla büyüyor. Sektör çok hızlı ilerliyor, 2-3 günlük butiklerden, günlük 10 – 12 marka butiğinden ve çoğunlukla bir alışveriş merkezinin satış adedine ulaşan rakamlardan bahsediyoruz. Dolayısıyla işin bu tarafında bizlerde çok hızlı olmak zorundayız. Aylık planlayabileceğimiz basın bültenleri, haftalar öncesinden onayını aldığımız projelerin yerini gün içinde karar verip aksiyona geçtiğimiz iletişim süreci aldı. Stres var mı ? Evet oldukça!

Yeşim Aksoy