7 Aralık 2010 Salı

Hızlı bir değerlendirme, 2010'da neler yaptık...

Sosyal medya ilgisi, bilgisi artarak devam ederken, blogu biraz öksüz bıraktığımızı farkettik. Terzi kendi söküğünü dikemez demek istemiyoruz, niye dikmesin.
Her sene pazarlama iletişimi yayınlarından, senelik sektör değerlendirmesi talebi gelir. Bu yıl erkenci olalım, Kiraz adına bir sektör değerlendirmesi yapalım.
2010, hızlı geçti, kriz geride kaldı, etkilerini yaşasak da böyle yaşamayı öğrendik ve kriz fikrini arkada bırakarak yola devam ettik.
Müşteri portföyümüz çok büyük değişiklik göstermedi. 6. senemizde DuPont Türkiye ile işbirliğimiz keyfile devam ediyor. Disney Channel'ın yanına Disney XD ve Playhouse Disney de eklendi. Ayrıca The Walt Disney Company ile her sene olduğu gibi bu 23 Nisan'da da keyifli bir proje gerçekleştirdik. Doğuş Çocuk Orkestrası, Disney Film Müzikleri konseriyle kutladık 23 Nisan'ı... Nisan'a gelmeden, aslında Mickey Mouse Ocak ayında bizlerleydi. İstanbul Çocuk Tiyatrosu'nun ilk kez ülkemize getirdiği Disney Live gösterisi Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. Sonrasında Eylül'de de Disney On Ice buz gösterisi için biraraya geldik. Şimdilerde de aynı ekip masa başındayız aslında, 2011'in ilk ayında bir başka Disney Live gösterisi geliyor. Bu defa Mickey'nin Müzik Festivali.
Pernod Ricard'ın 4 markası için oldukça hareketli bir yıl oldu 2010... Jameson Whiskey, Havana Club, Jim Beam ve Beefeater Gin. Bu projeleri belki de ayrı ayrı anlatmak gerek. Farklı alanları sahiplenen, farklı temalı başarılı projeler oldu. Mutlaka daha detaylı paylaşacağız...
Yaz aylarında ise Topaz Restaurant, 7800 Alaçatı, Xuma Bodrum etkinliklerle bize yazın nasıl geçtiğini farkettirmedi. Kiraz bu yaz ekip olarak oldukça sosyaldi, sürekli yollardaydı anlayacağınız! Arada farklı projeler, Numarine'in Palma Life'daki yeni tekne tanıtımı, Eston'un projeleri, ATÜ'nün 10. yılı duyurumu gibi...
Sektör geneline baktığımızda da benzer bir hareket var. Yerimizde saymıyoruz hiç bir zaman. Dinamikler belli bir ölçüde değişti. İnternet daha fazla ivme kazandı, viral projeler halkla ilişkiler projelerinin de kapsamında daha çok yer bulmaya başladı. Biz sevdik, etkisini gördük, daha yaygınlaşacağına da inancımız var...
Bakalım 2011 neler getirecek? Şimdiden herkese iyi yıllar...